Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Wolsztynie informuje, że wnioski
o dofinansowanie kosztów nauki składane w ramach Modułu II pilotażowego programu „Aktywny samorząd” będą przyjmowane w wersji elektronicznej za pośrednictwem platformy „SOW” od dnia 18 września 2019 r. Załączniki do wniosku (oryginały) powinny zostać dostarczone do PCPR we Wolsztynie lub przesłane na adres: Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Wolsztynie, ul. Marcinkowskiego 6, 64-200 Wolsztyn.
Jednocześnie informujemy, że istnieje możliwość złożenia wniosku wraz
z załącznikami w formie papierowej bez możliwości otrzymania dodatku przeznaczonego dla osób składających wniosek w systemie „SOW”.
SKRÓCONA INSTRUKCJA KORZYSTANIA Z SYSTEMU OBSŁUGI WSPARCIA FINANSOWANEGO ZE ŚRODKÓW PFRON
- Zakładanie konta na platformie SOW
- Należy wejść na stronę https://sow.pfron.org.pl/
- Należy wybrać opcję „Nie posiadam konta. Zarejestruj się.”
- Dalej należy postępować zgodnie z instrukcjami zamieszczonymi na stronie SOW.
- Składanie wniosków do Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie
w Wolsztynie w ramach pilotażowego programu „Aktywny samorząd” Moduł II.
- Po zalogowaniu się do systemu należy z menu po lewej stronie wybrać „Wnioski”, dalej „Nowy wniosek” lub wybrać taką opcję na stronie głównej.
- Po wybraniu wniosku należy określić miejsce składnia wniosku, tj. województwo wielkopolskie, powiat wolsztyński.
- Dalej należy wybrać czy wniosek składany jest w swoim imieniu czy w imieniu podopiecznego.
- Kolejnym krokiem jest wybór programu „Aktywny samorząd”.
- Na kolejnej stronie należy wybrać nowy wniosek przy nazwie „Modułu II”.
- W kolejnym etapie należy uzupełnić wszystkie pola dotyczące wniosku oznaczone * (pola wymagane) oraz pozostałe pola, jeżeli dotyczą przedmiotu wniosku. Po wypełnieniu wszystkich pól należy kliknąć u dołu strony przycisk „Zapisz” lub „Sprawdź i zapisz”.
- Kolejne części wniosku należy wybierać z menu znajdującego się po lewej części strony (kolejno są to: Dane wnioskodawcy, Niepełnosprawność, Aktywność zawodowa, Korzystanie ze środków PFRON, Informacje dodatkowe, Przedmiot wniosku, Informacje uzupełniające i Załączniki).
- W przypadku wypełniania zakładki Przedmiot wniosku – Specyfikacja przedmiotu dofinansowania należy wybrać przycisk „Dodaj nową formę kształcenia” (osobno dla każdego z kierunków, na których wnioskodawca pobiera naukę we wnioskowanym semestrze).
- W zakładce załączniki znajduje się lista dokumentów, które należy dołączyć do wniosku oraz wzory załączników. Należy je pobrać, wypełnić i załączyć w formie skanu do wniosku (w formacie PDF).
- Po wypełnieniu wszystkich części wniosku, ich zapisaniu i sprawdzeniu oraz dołączeniu wszystkich wymaganych załączników, wniosek można przesłać do PCPR. W tym celu należy wybrać przycisk u dołu strony. Na tym etapie pojawi się okno wyboru metody podpisu wniosku (podpis elektroniczny lub Profil Zaufany), w celu podpisania wniosku należy postępować zgodnie z instrukcjami pojawiającymi się na ekranie. Wszystkie dalsze informacje na temat sposobu rozpatrzenia wniosku przekazywane będą w formie elektronicznej i dostępne po zalogowaniu się na swój profil na portalu SOW.
Szczegółowe informacje na temat systemu SOW dostępne są pod adresem https://portal-sow.pfron.org.pl
Informacje sposobie zakładania profilu zaufanego dostępne są pod adresem:
https://obywatel.gov.pl/zaloz-profil-zaufany
Zapraszamy do zapoznania się z materiałem filmowym z instrukcją, jak założyć profil zaufany: