Realizacja projektu pn.: „Wsparcie deinstytucjonalizacji pieczy zastępczej w podregionie leszczyńskim w czerwcu

Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Wolsztynie informuje, iż w miesiącu czerwiec 2025r. realizowane były następujące zadania w ramach projektu pn.: „Wsparcie deinstytucjonalizacji pieczy zastępczej w podregionie leszczyńskim. Projekt jest dofinansowany ze środków Programu „Fundusze Europejskie dla Wielkopolski na lata 2021 – 2027” w ramach działania 6.15 Wsparcie rodziny i systemu pieczy zastępczej.”
            Sześcioro dzieci kontynuowało udział w indywidualnych zajęciach z pedagogiem specjalnym.
           W indywidualnych zajęciach prowadzonych przez neurologopedę brało udział dziesięcioro dzieci, które kontynuowały uczestnictwo w zajęciach z poprzednich miesięcy. Jedno dziecko skorzystało z jednorazowych konsultacji logopedycznych.
           W ramach projektu specjalista pracy z rodziną odwiedził i prowadził zajęcia w sześciu rodzinach zastępczych.
           W czerwcu 2025r. z indywidualnego wsparcia psychologa skorzystała jedna osoba usamodzielniana oraz sześć osób małoletnich, a także dwie osoby pełniące funkcję rodziców zastępczych.
            W ramach realizacji wsparcia procesu usamodzielnienia wychowanków pieczy zastępczej oraz osób pełniących funkcję rodziny zastępczej, w indywidualnych spotkaniach  z pedagogiem wzięło udział dwoje opiekunów zastępczych oraz pięcioro usamodzielnianych.               Natomiast ze wsparcia koordynatora procesu usamodzielniania skorzystały trzy osoby będące w procesie.
            W maju 2025r. kontynuowano również grupowe zajęcia Trening Umiejętności Społecznych z pedagogiem. Wzięło w nich udział łącznie dziewiętnaścioro dzieci i młodzieży (w tym jedna osoba rozpoczęła udział we wsparciu).
            W ramach projektu zorganizowano również spotkanie z koordynatorem procesu usamodzielnienia na temat: „Pierwsze kroki do usamodzielnienia” – wzięło w nim udział 7 osób będących w procesie usamodzielniania.

Ten wpis został opublikowany w kategorii Bez kategorii. Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.